Metodyka

Metodyka wdrażania Elektronicznego Zarządzanie Dokumentacją w Państwa Urzędzie, dzielimy na pięć możliwych etapów:

  1. Rozpoznanie i sprawy organizacyjne:
    • Zebranie wiedzy dotyczącej obecnie funkcjonującego obiegu dokumentów.
    • Analiza zastanej struktury organizacyjnej Urzędu.
    • Wariantowa propozycja ewentualnych zmian dotycząca struktury organizacyjnej i obiegu dokumentów Urzędu.
    • Uzgodnienie i zatwierdzenie struktury organizacyjnej do implementacji w EZD.
    • Pomoc w zredagowaniu brakujących zarządzeń i instrukcji.
    • Omówienie wniosków, ewentualne sugestie i uzgodnienie scenariusza działań.
    • Uzgodnienie i zatwierdzenie terminów realizacji poszczególnych etapów.
  2. Wdrożenie systemu EZD:
    • Konfiguracja użytkowników i ich uprawnień.
    • Konfiguracja numeracji pism i spraw.
    • Konfiguracja rejestrów.
    • Konfiguracja szablonów wniosków urlopowych.
    • Konfiguracja stacji roboczych i niezbędne aktualizacje oprogramowania.
    • Konfiguracja urządzeń peryferyjnych w kancelarii (skaner, drukarka, drukarka kodów kreskowych, czytnik kodów kreskowych).
    • Konfiguracja profili skanowania.
    • Konfiguracja kont e-mail dla użytkowników.
    • Integracja systemu EZD z platformą ePUAP oraz z portalem Wrota Mazowsza.
      Konfiguracja połączeń EZD i SD.
    • Konfiguracja serwera DNS w lokalnej domenie.
    • Konfiguracja szablonów pism wychodzących.
    • Konfiguracja wymiarów urlopów.
  3. Szkolenia dla pracowników:
    • Ogólna prezentacja i zapoznanie z systemem dla wszystkich pracowników Urzędu.
    • Szkolenie dla kierowników referatów oraz samodzielnych stanowisk.
    • Osobne szkolenie dla pracowników kancelarii, połączone z obsługą urządzeń takich jak skanery, czytników kodów kreskowych i inne wymagane.
    • Grupowe szkolenia stanowiskowe dla wszystkich pracowników na przygotowanych do tego celu komputerach.
    • Przejście wraz z pracownikami całej drogi przyjętego dokumentu wraz założeniem sprawy i jej zamknięciem, przy wykorzystaniu ich własnych kont w systemie EZD.
    • Wyczyszczenie baz z dokumentów i spraw testowych oraz ustawienie numeratorów w celu uruchomienia systemu EZD w trybie produkcyjnym.
    • Nadzór nad prawidłowym uruchomieniem systemu EZD w trybie produkcyjnym.
    • Wsparcie merytoryczne na miejscu przez naszych pracowników, dla użytkowników systemu EZD przez okres 5 kolejnych dni od wdrożenia.
    • Indywidualne trzydniowe szkolenie dla administratora systemu.
  4. Publikacja eUsług na portalu www.wrotamazowsza.pl:
    • Uzgodnienie 30 usług elektronicznych, jakie mają być opublikowane.
    • Przystosowanie odpowiednich formularzy.
    • Publikacja usług na portalu eUrzędu.
  5. Wsparcie techniczne i merytoryczne:
    • Wyczyszczenie baz z dokumentów i spraw testowych oraz ustawienie numeratorów w celu uruchomienia systemu EZD w trybie produkcyjnym.
    • Nadzór nad prawidłowym uruchomieniem systemu EZD w trybie produkcyjnym.
    • Wsparcie merytoryczne na miejscu przez nasz zespół, dla użytkowników systemu EZD od dnia wdrożenia.
    • Indywidualne szkolenie dla administratora systemu.
    • Zapewniamy telefoniczną pomoc w razie napotkania problemów